Husets vision

Hos os skaber vi kultur på børnenes egne præmisser.

Vores vision er at skabe frugtbare møder mellem børn og kunstnere fra forskellige kunstarter og genrer. Vi tror på at i kunsten - uanset hvilket udtryk der er tale om - kan børnene finde et tredje sted at være og lære. Det kan være et håndværk, en måde at udtrykke sig på, noget om verden, om sig selv og om andre.

I formiddagstimerne samarbejder vi med forskellige kunstnere om at skabe projekter for skoleklasser og daginstitutioner, om eftermiddagen fyldes huset af de mange børn der går til kultur og på ugentlig basis dygtiggør sig i forskellige kreative discipliner. I weekender og ferier skaber vi oplevelser for børn og deres familier.

Som kommunalt kulturhus skaber vi kultur for de mange uden at gå på kompromis med den kunstneriske kvalitet. Vi skaber kultur og oplevelser sammen med børn for børn og deres voksne. Vi brænder for alle børns lige ret til kulturoplevelser og hver dag arbejder vi for at give glæden ved kultur videre til Københavns yngste borgere, og hjælpe dem til at blive fremtidens kunstnere, kulturforbrugere eller kulturentreprenører.

Samarbejde er en vigtig del af vores virke og vi deler gerne vores netværk, viden, ideer og kontakter med kollegaer i København, Danmark og Europa.

Vi arbejder ud fra Københavns kommunes Kultur- og fritidspolitik.