’PLAYFUL’ – lyd og billede på tablets

Et forløb for mellemtrinnet.
Billede
Foto af Thomas Sandberg

Lav musik og billeder på iPads med komponist, programmør, percussionist og lydkunstner Thomas Sandberg. ’Playful’ er en tværkunstnerisk workshop, hvor eleverne gennem nysgerrig udforsken af omverdenen skaber lydkompositioner og videoer ud af de ting, der omgiver os. Over 2 gange introduceres eleverne til kreativt skabende og udforskende arbejde med digital lyd og billeder. Vi arbejder med at optage, redigere og manipulere lyd og video gennem en række apps, og samler det til små lydværker. Vores mål er at give børnene lyst til og mulighed for at være aktive kreative og kritiske brugere af den teknologi de bruger en stor del af deres tid på.

Fag: Musik, billedkunst, IT- og medier

Emner: Komposition, arrangement, kunst, innovation, kreativitet, teknologiforståelse, video

Praktisk

Klasserne mødes med Thomas 2 gange i Børnekulturhus Ama'r, begge dage kl ca 8.30 - 13.00. Har i lang transporttid eller lignende kan forløbet tilpasses.

Mulige tider i skoleåret 22/23:

Efterår 2022

Onsdag d. 5/10 + torsdag d. 6/10

Onsdag d. 12/10 + torsdag d. 13/10

Forår 2023

Mandag d. 16/1 + tirsdag 17/1

Mandag d. 30/1 + tirsdag d. 31/1

Mandag d. 20/2 + tirsdag d. 21/2

Onsdag d. 22/2 + fredag d. 24/2

Mandag d. 27/2 + tirsdag d. 28/2

Forløbet er gratis for folkeskoler i Københavns Kommune. Tilmelding hos Børnekulturhus Ama'r på mail eller telefon.