VEJEN - en rytmisk fortællekoncert om sorg og empati

VEJEN er Passepartout Theatre Production’s nye forestilling, der gennem musik og nye fortælleformer berører emner, der ellers kan være svære at tale om.

VEJEN er en forestilling, der behandler emner som sorg og hvad store og svære følelser kan sende os ud i og hvad der skal til for at kunne vende hjem igen.

Forestillingen er et eventyr og en koncert i ét, hvor ord og toner bærer hinanden. Den er nyskrevet, universel og bygget op omkring det klassiske folkeeventyrs principper. Musikken er rytmisk indenfor genrerne jazz og fusion med et nordisk fortegn.

Fortælleteknikken er inspireret af en nordisk oversættelse af vestafrikanske kollegaers arbejde - en rytmisk fortællekunst, som bygger på en ældgammel tradition, der i dag kommer til udtryk i moderne stand-up. Forestillingen VEJEN er et levende, sanseligt og humoristisk univers for både voksne og børn.

Forfatter: Jacques Matthiessen

Komponist: Frederik Lundin

Instruktør: Madeleine Røn Juul

Skuespiller: Anya Sass

Musikere: Frederik Lundin, Martine Madsen, Joel Illerhag

Fagrelevans: Musik, drama, dansk, psykologi

Emner: Empati, sorg, eksistens, musik, eventyr, kunst, kreativitet

Målgruppe: Mellemtrin og udskoling.

Varighed: Ca. 50 minutter

Tidspunkter for forestilling:

8. marts kl. 9.00

8. marts kl. 11.00

13. marts kl. 9.00

Tilmelding: Forestillingen er gratis for københavnske skoler. Tilmelding er først til mølle og skal ske på mail til Sofie fra Børnekulturhus Ama’r, dc6u@kk.dk

Forestillingen spiller i Børnekulturhus Ama'r.

Børnekulturhus Ama´r

Øresundsvej 8B