Himstregimser og andre duppeditter (3-6 år)

En interaktiv danseforestilling og installation som inviterer børn og deres voksne ind i en abstrakt verden af former, lyde og bevægelse.

Hvad kalder man egentlig en ting man ikke ved hvad er, eller hvad skal bruges til? Himstregimser og andre duppeditter er en interaktiv og multisensorisk danseforestilling og installation som inviterer børn og deres voksne ind i en abstrakt verden af former, lyde, og bevægelser. Rummet er fyldt med fantasifulde og underlige ting som alle har utallige funktioner og placeringer, som spiller på vores forskellige sanser. I himstregimsernes verden behøver man ikke finde løsningen eller forstå historien på en bestemt måde, for her i den lilla verden, handler det om at stille spørgsmål, være nysgerrig og slippe legen og sanserne løs. Lad fantasien guide dig.

Utvik Barfod har gode erfaringer med at vise forestillingen for børn med funktionsvariationer.

Spillested: Mulighedernes Rum - Børnekulturhus Ama'r

Spilletid: torsdag d.17. oktober kl. 9.15 & kl. 11

Varighed: 35 minutter

Alder: 3-6 år

Køb billetter her.

Medvirkende: Marlene Bonnesen og Søren Linding Urup

Producent: Ida Cathrin Utvik

Komponist: William Kjeldsberg

Kostumedesigner: Lærke Bang Barfod

Scenograf: Lærke Bang Barfod

Koreograf: Ida Cathrin Utvik

Producent: Ida Cathrin Utvik

Lyddesigner: William Kjeldsberg

Lysdesigner: Benjamin Fjellman

Forestillingen er en del af festivalen ‘Teatermagi i efterårsferien’, der giver børn og deres voksne mulighed for at opleve børneteater i byens kulturhuse og biblioteker i uge 42. Børneteater giver en fælles oplevelse, hvor man er sammen i nuet om magiske øjeblikke - store og små. ​

Teatermagien findes i år på Østerbro, Vesterbro, Amager, i Vanløse, Valby, Indre By, Sydhavnen, Bispebjerg og Tingbjerg. ​

Se det fulde festivalprogram her.

Børnekulturhus Ama´r

Øresundsvej 8B