Krea camp uge 31

Billet salg åbner 04-03-2024 kl10:00

Kom og brug skolernes sommerferie på at være kreativ i det skønne skæve børnekulturhus på Amager. På KreaCamp uge 31 2024 arbejder vi i år i to hold:

Billedkunst med Maria Lau Krogh

Tøj og smykke design med Anne Lahn og Lærke Bang Barfod.

På hvert hold arbejder vi med kunstens kreative potentialer vejledt af professionelle kunstner.

KomponistCamp i uge 32

Mandag til fredag i den sidste uge af skolernes sommerferie (uge 32) kan du komme på KomponistCamp i Børnekulturhus Ama’r.

I vil i løbet af ugen møde forskellige undervisere, musikere og komponister, men skal primært arbejde sammen med tre dygtige komponister, der er på Campen hele ugen. Vi arbejder med komponistens værktøjskasse på forskellige måder, fordyber os i musik, klange og lyde, kigger på musikkens grundelementer, prøver nye anderledes instrumenter eller metoder af og træner både at bruge fantasien og lytte.

Legestue

Hver onsdag åbner vi dørene for legestue i husets dansesal

Er du på barsel og mangler et sted at tage hen med din baby? Er der ved at være lige lovlig trængt derhjemme nu, når junior så småt er begyndt at gå? Så er I velkomne i Børnekulturhusets ugentlige legestue. Hver onsdag kl. 10 - 14 mødes forældre og børn i alderen ca. 0 - 2 år i Børnekulturhusets dansesal.

Vi stiller lokale, kravlemåtter og diverse legegrej til rådighed, men resten styrer I selv - også oprydningen.

Kom med dit barn og mød nye børn og voksne i hyggelige rammer.

Lørdagsværksted m. Maria Lau Krogh

Åbent værksted med billedkunstner Maria Lau Krogh.

Denne lørdag byder på den vildeste omgang bygge-hyg.

Så find din indre håndværker frem og mød op med alle dine idéer og byggetricks. For denne dag skal vi bygge, save, hamre alt hvad vi kan.

Det koster 40 kr. pr. person – man betaler for både børn og voksne, som deltager i værkstedet. Børn skal være ifølge med en voksen.

Workshop: HVORDAN HAR DU DET?

Kom og byg dit helt eget humøransigt, som du kan forandre igen og igen. Der er masser af tips og tricks at hente fra billedkunstner Maria Lau Krogh.

Værkstedet koster som altid 40 kr. pr. person og betales på stedet. Der er gratis entré, hvis I har teaterbilletter til forestillingen HUMØRHELT.

Børn skal følges med en voksen.

Lørdagsværksted m. Maria Lau Krogh

Åbent værksted med billedkunstner Maria Lau Krogh.

Denne dag hylder vi kvindekunsten. Vi sætter fokus på billedkunstneren Frida Kahlo. Hendes historie og kunst har inspireret mennesker over hele verden. Vi skal lave vores egne ikoner med symboler som kendetegner hendes kunst og tilgang til verden.

Det koster 40 kr. pr. person – man betaler for både børn og voksne, som deltager i værkstedet. Billetter købes på stedet.

Børn skal være ifølge med en voksen.

Tag tøj på der kan tåle maling.

HUMØRHELT

Om forestillingen:

Emo har fået en invitation til sin gode vens fødselsdagsfest. Alt er godt, indtil Emo finder ud af at man skal klædes ud som superhelt og komme med godt humør. Hvordan klæder man sig ud som helt når man kun har dyrekostumer, og hvordan finder man sit gode humør, når det hele tiden bliver væk?

Bølger / Amager Børnemusikfestival 2022

Havets brusen, himlens fugle og den nordiske mytologi er hovedtemaerne i værket, Waves, der er skrevet for de 1-4-årige. Sangeren og komponisten selv, Svafa Thorhallsdottir, guider børnene ind i en sanselig eventyrverden.

Mens historien skrider frem, skabes der interaktive og engagerede situationer ved f.eks. at bruge rytmik-instrumenter, børnenes egen krop, stemme og fantasi. Dette får børnene til at føle sig som en del af et levende eventyr, som de kan mærke på egen krop.

Musikere:

Svafa Thorhallsdottir: Sang og komposition

Julius Ditlevsen: Fløjte

Jeg ved en lærkerede / Amager Børnemusikfestival 2022.

I værkstedet kan I hele ugen dykke ned i Carl Nielsen og Harald Bergsteds smukke sang. Forår og reder, ræve og lærker, bær og buske, kærlighed til naturen og lysten til at passe på alt det fine, der findes derude - det omsætter billedkunstner Maria Lau Krogh til idéer, materialer, former og farver.

Kom, hyg og byg - I må blive så længe, I har lyst til.

Værkstedet koster 40 kr pr. næse - men har I billet til nogle af dagens koncerter, kan I komme gratis ind.

Arrangementet er en del af Amager Børnemusikfestival 2022.